Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво можем да/да не направим при актив. на визите

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
Clear All
new posts

    Какво можем да/да не направим при актив. на визите

    Здравейте Съфорумци,

    Тъй като ние в крайна сметка решихме, че ще пътуваме до Пърт за активиране на визите реших да попитам какво е добре / не е да се направи през този период.

    Ники бе така добър да ме посъветва като идея да отворя нова тема тук във форума. Надявам се мненията ще бъдат полезни за настоящи и заминаващи емигранти към Австралия.

    И така:

    ДА СЕ НАПРАВИ:

    1. Шофьорска книжка. За целта да се преведе БГ книжката. Банков стейтмънт ще взема от банката, като отида при тях. Физически адрес - от приятел. Тъй като БГ е вече в списъка на признатите им страни, би трябвало издаването на AU книжка да е вече само формалност. Нещо друго като документи?

    2. Банкова сметка. Това се прави предварително от БГ. Там на място се взима картата и се активира сметката. Искат поне 3-4 седмици преди да ги посетиш да им напомниш за себе си. Хубавото е,че като си направиш превода - си го виждаш ,че е пристигнал там :-) И са любезни ... за сега.

    3. Тук оставям място за други идеи?


    Все още не ми е ясно за TRN, застраховките и Medicare - така ,че всякакви идеи са добре дошли.

    Ами това е за сега.

    Поздрави.

    Jorje

    #2
    Отг: Какво можем да/да не направим при актив. на в

    Написано от Jorje Виж мнението
    Здравейте Съфорумци,


    ...ДА СЕ НАПРАВИ:

    1. Шофьорска книжка. За целта да се преведе БГ книжката....
    Здрасти, Jorje, поздравления за визата.
    Ако шофьорската книжка ти е прясно издадена от БГ, не се занимавай с превеждане.
    По-скоро помисли за подновяване на всички БГ документи точно преди заминаването, за да имат максимална валидност.
    Моята книжка беше от 2010, на лицето има латинца, на гърба всичко е на кирилица. В Сидни я конверирах за 10 минути, без превод и без нищо. Важно е да си платиш

    Най важните неща са :
    1. Банков акаунт - отваряш го от БГ, като кацнеш отиваш в банката и активираш - още първия ден. След това влизаш през онлайн банкирането и си въвеждаш адреса на приятеля. Влизаш пак в банката и молиш за една разпечатка от която да ти се вижда адреса, с печат.
    2. TFN - Онлайн се попълва, но идва по пощата за 1-3 седмици.
    3. Медикеър - отиваш с паспортите и цялото семейство попълва се формуляр, след което отново чакаш по пощата.
    4. Шофьорска книжка - пиша го последно зашото става най бързо

    За други важни неща не се сещам, застраховки разни - не са задължителни

    Успех!

    Comment


      #3
      Отг: Какво можем да/да не направим при актив. на в

      Здрасти Itrifonov,

      Благодаря за съветите.

      Относно книжката - да от 2010 е и затова си мисля да и направя една нотариална заверка и превод и да си ги взема с мен документите. Надявам се и в Пърт да са толкова бързи с конвертирането и по местните стандарти както в Сидни :-)

      Банката е готова вече. Чакат ни.

      Този TFN все още се чудя сега ли му е времето или после, когато отидем за постоянно. Може би е добра идея да им пиша един имейл да видя дали ще ме посъветват нещо и Австралийците. Но като че ли ми се иска и това да го изчистя като ангажимент докато съм там. Основното, което ме притеснява, че сага като го извадя то TFN не зная дали не е задължително да живея вече в AU. Защото не мисля, че в следващите 2-3 месеца ще се случи. Но - да видим дали ще ми отговорят.

      Medicare - това според мен трябва да го направим като вече сме за постоянно там. Прав ли съм?

      И още нещо. Предвид факта,че ще пътуваме с две деца ( 3 и 7 години) каква застраховка бихте ми препоръчали за пътуването? Все си мисля, че е добре да имаме такава. Ние Българите това застраховането при пътуване го пропускаме като разход, ама знам ли? Все ми свети една лампичка, че е добре да го направя преди да тръгнем на път. Съвет?

      Благодаря за помощта.

      Поздрави на всички и успех.

      Jorje

      Comment


        #4
        Re: Какво можем да/да не направим при актив. на ви

        За каква застраховка става дума? Виж си условията на кредитната карта - повечето Виза/Мастъркард карти включват застраховка, ако целият билет е купен с картата.

        TFN - просто изкарване на номер не създава задължение да се живее в дадена страна, както ЕГН не те задължава да живееш в Бг. TFN просто ти дава възможност да плащаш данък в ОЗ и е необходимо (но недостатъчно) условие да докажеш, че имаш право на работа там. Аз бих свършил всичко накуп с първото идване, за да може после като дойдеш направо да търсиш работа, а не да чакаш да ти бъде издаден номер. Още повече е добре да го дадеш на банката, за да ти се удържат данъци като на местно лице...

        Comment


          #5
          Отг: Какво можем да/да не направим при актив. на в

          Написано от Jorje Виж мнението

          Medicare - това според мен трябва да го направим като вече сме за постоянно там. Прав ли съм?

          И още нещо. Предвид факта,че ще пътуваме с две деца ( 3 и 7 години) каква застраховка бихте ми препоръчали за пътуването? Все си мисля, че е добре да имаме такава. Ние Българите това застраховането при пътуване го пропускаме като разход, ама знам ли? Все ми свети една лампичка, че е добре да го направя преди да тръгнем на път. Съвет?
          Не си прав - Medicare е подобно на застраховката, за която питаш затова е добре да се подаде веднага. След като подадете за Medicare ви дават номер така че можете да ползвате безплатна мед. помощ при всички доктори които правят bulk-billing, даже и да не ви е пристигнала картата (отнема 2-3 седмици). В публичните болници лечението е безплатно ако имате Medicare, само внимавайте да не извикате линейка без частна застраховка че става лошо

          Comment


            #6
            Отг: Какво можем да/да не направим при актив. на в

            Какъв точно е линка за online TFN, защото от тази страница не ми става ясно?
            Permanent migrants or temporary visitors to Australia - online tax file number (TFN) application or enquiry

            друго интересно:
            Visa Evidence Charge (VEC) changes
            You do not need to have an Australian visa label in your passport and visa holders are no longer routinely issued visa labels. From 1 July 2014 the charge for a visa label is $150.

            Home Affairs brings together Australia's federal law enforcement, national and transport security, criminal justice, emergency management, multicultural affairs, settlement services and immigration and border-related functions, working together to keep Australia safe.


            до преди това таксата е била $70.
            iHerb.com

            Comment


              #7
              Отг: Какво можем да/да не направим при актив. на в

              Ето това е линка: https://www.ato.gov.au/Individuals/I...FN-on-the-web/

              Но доколкото разбрах от Ники - искат да си на място в AU преди да активират TFN номера.

              Поздрави,
              Jorje

              Comment


                #8
                Отг: Какво можем да/да не направим при актив. на в

                да, това е, мерси
                имах предвид че когато кликнеш на 'Complete the online form' не започваш нова форма с червеният бутон най-отдолу 'Start new form', а на първият линк, който е под 'Permanent migrants or temporary visitors to Australia'.
                Някой който е в Австралия би могъл да потвърди дали е така.

                Поздрави.
                iHerb.com

                Comment


                  #9
                  Re: Какво можем да/да не направим при актив. на ви

                  Значи с местен адрес и ако си влязъл в ОЗ може да се издаде ТФН - аз току-що подадох. Интересно дали трябва друго да си вадя, ако засега не мисля да се местя?

                  Comment

                  Working...
                  X